13 Tips om de juiste prijs te testen met crowdfunding

 

558 keer gelezen

13 Tips voor het presenteren van prijzen

Als je met een nieuwe dienst of product begint komt de vraag welke prijzen moet ik hanteren? Dat is een wezenlijke vraag en je doet er verstandig aan dit ook te vermelden op je website. Als je de prijzen eenmaal bepaald heb, dan is het nog goed om te weten hoe je deze het beste kunt vermelden. In deze blog een aantal tips op een rij die getest en beproefd zijn. 

13 Tips

1. Bij meerdere keuzes, breng 1 optie in het daglicht. Verander bepaalde dingen zoals de kleuren of letters en noem dit bijvoorbeeld “de meest verkochte”!

2. Zorg dat je prijzen op ooghoogte zijn als ze de webpagina openen.

3. Maak je prijzen makkelijk vergelijkbaar, als je klanten verward raken zullen ze vaak afhaken.

4. Zet de hoogste prijs links.

5. Zet er een duidelijke call-to-action neer zoals "Start Trial Now”

6. Zorg voor Social Proof – je kunt logos van je klanten onder de prijzen plaatsen.

7. Maak het heel eenvoudig – niet allerlei opties noemen welke niet belangrijk zijn in de ogen van je doelgroep, het zal je klanten verwarren en zullen weggaan van je webpagina.

8. Zet een FAQ onder het prijzenplan mochten klanten twijfelen.

9. Kijk of je kunt werken met een (30-day) free trial versie en maak dat duidelijk aan de bovenkant van  de pagina. 

10. Zorg ervoor dat klanten het altijd ongedaan kunnen maken.

11. Zorg ervoor dat ze meteen kunnen bellen, mailen, live chat.

12. Prijzen die eindigen met een 9 hebben een betere conversie.

13. Zorg ervoor dat hetgeen je wilt verkopen op de juiste plek genoemd wordt in een zin. 

Voorbeeld: oplossing 1 kost  €29/p. mnd, 2: €99/p.1/2 jaar, 3: €179/p. jaar.

Indien je een startup bent, kun je prijstesten doen op groepen voordat je gaat lanceren. De final prijzentest is de crowdfundingscampagne zelf. Dan kopen mensen echt je product of dienst. 

 

Had je wat aan deze informatie of denk je dat een ander er wat heeft, delen wordt gewaardeerd door je vrienden!

 

Ga voor jouw droom...Synovatie helpt je deze te realiseren.

Harro